Ideaalses maailmas ei oleks tagasiside andmine ja vastuvõtmine üldse mingi probleem, sest see annab ju kõigile võimaluse edasi areneda ja teha vajalikke muudatusi, et olla edukamad. Kuid reaalsuses tekib selle näiliselt lihtsa toimingu tegemisel mitmeid probleeme, mis on tingitud inimeste erinevustest ja psüühikast. Veiko on öelnud: "Tagasiside suurim challenge seisneb teadlike valikute tegemises kahe ambivalentse inimvajaduse ristteel: soov kasvada ja areneda ning saada paremaks versus vajadus olla aktsepteeritud, armastatud ja tunnustatud täpselt sellisena nagu me oleme."
Olles teadvustanud seda asjaolu, peame mõtlema kõikidele komponentidele, mis mõjutab tagasisidestamist ja Veiko sõnul on andjast suurem roll hoopis selle vastuvõtjal. Vaatame siis lähemalt, mis seda näiliselt lihtsat toimingut mõjutab.
Sisekõne – üks on see tagasiside, mis sulle antakse ja teine on sinu enda sisemine monoloog ehk story kuidas endale selle tagasiside lahti mõtestad. Mida sa ise endale ütled? Kuhu asetad fookuse ja millise tähenduse sellele omistad?
Tagasiside andja isikust või suhtest tulenevad takistused: usaldamatus, kahtlused motiivides ja kavatsustes, projektsioon - kes teisele nime annab, see ise seda kannab.
- Kavatsuste selgitus: miks ma seda sulle ütlen? Mis on minu motiiv?
- Mõju selgitus: kui sa nii teed, siis see mõjub nii ja naa mulle?
Tagasiside vastuvõtja “enda teemadega” seotud takistused - sõnum ohustab vastuvõtja identiteeti, tundlikkus seoses mina-pildiga, empaatia-võimetus, deflektsioon “nagu hane selga vesi”.
- Kui paljud inimesed on sulle sarnast tagasisidet andnud?
- Mida rohkem sul nö ühte auku sõnumeid on, seda suurem tõenäosus, et see ikkagi on päriselt teema...