Tööriist juhile ehk talendijuhtimise ja personalihindamise pilvepõhine tarkvara Upsteem.com
Sisu: Tarkvara võimaldab ettevõtetel kujundada inimeste karjääri, planeerida seda ning muuta arenguvestlused tulemuslikuks. Teine osa on ettevõttesisene sotsiaalne internet, mis võimaldab kõikides ettevõtte gruppides omavahel suhelda ja infot vahetada. Põhimõte seisneb selles, et spetsialistid jagavad oma õpitud teadmisi ettevõtte sees.
Kellele mõeldud: Upsteemi äriline eesmärk on anda väiksematele ja keskmise suurusega ettevõtetele personaliarendamise, eesmärgistamise ja sisekommunikatsiooni tööriist. Tarkvara sobib erineva valdkonna ettevõtetele, sest ankeete saab vajadusel täiendada.
Millest tuleb sääst:
- Arenguvestluse ettevalmistamisperiood on lühem.
- Kiirendab siseelamist juhtidele.
- Annab juhtidele ülevaate, kuidas meeskonnad töötavad ja millised on sisemised suhted meeskonnas.
- Aitab juhtidel planeerida inimeste arengut ja karjääri.
- Lisab väärtust sellega, et arenguvestluse andmestik on organisatsioonis kasutatav.
- Aitab välja selgitada, mis koolitustel tahavad töötajad käia ning neid koolitusi lihtsalt ja mugavalt planeerida.
Kliendid: Kokku on 20 klienti Soomes ja Eestis. Esimesed suuremad kliendid olid Statoil ja Creative Union. Läbirääkimised on Eestis pooleli 30 ettevõttega.
Looja: väiksemad firmad on omapäi jäetud
Karl Laas, Upsteem.com OÜ juhataja
Eestis arvatakse, et talendijuhtimine tähendab tüütute ja tülikate töötajatega hakkama saamist või vaid liidrite treenimist. Talendijuhtimine on aga kontseptsioon, mis tähendab seda, et inimestel on ettevõttes kujundatud arengutee ja meie tarkvara toetab seda ning selle realiseerimist. Personalitööga seotud ülevaated on tihtipeale keerulised, arenguvestlused formaalsed ja neid tehakse sellepärast, et saada linnuke kirja.
Tänapäevane juht vajab tööriistu, millega korjata efektiivselt tagasidet ning aidata meeskondadel paremini tööd teha. Arenguvestlusi ei saa küll tarkvaraga asendada, aga tarkvara aitab korraldada tehnilist poolt – küsitakse õigeid küsimusi ja see teeb ettevalmistusperioodi lühemaks.
Eestis on mõned suurettevõtted arendanud ise endale sarnase lahenduse või kasutatakse emakontorist tulevat rakendust. Näiteks Eesti Energia ja Elion on teinud ise ning Swedbank kasutab emafirmast saadud Saba People System-lahendust. See on aga kättesaamatu keskmiseja väiksema suurusega ettevõttele.
Globaalne turg sellisel talenditarkvaral on tohutu. Sellel aastal on analüütikute hinnangul kasvuprotsent hinnanguliselt 22%. Seda turgu domineerivad suured ettevõtted, kes teevad lahendusi globaalsetele organisatsioonidele.
Kasutaja: lihtne, arusaadav, hästi liigendatud
Kerli Leppoja, Statoil Fuel & Retail Eesti AS koolitusjuht
Upsteem.com-i tarkvara kasutati organisatsioonikultuuri uuringu läbiviimiseks Statoil Fuel & Retail Eesti ASi peakontori töötajate seas. Uuringu koostamise protsessis oli meil lisaks heale koostööle uuringule sobiva tehnilise struktuuri väljatöötamisel palju kasu ka küsimuste keelelisest toimetamisest Upsteemi poolt.
Upsteemi tegijatega oli lihtne suhelda ja süsteemi ettevalmistamisel parandusi teha, kuna nad olid alati kättesaadavad ja kiire reageerimisega. Küsimustiku täitmisel ei tekkinud vastajatel küsimusi, süsteemis oli kõik lihtne ja arusaadav. Küsimustiku tulemuste raport oli hästi liigendatud ja kergesti loetav.